Tuesday, June 21, 2011

You're Beautiful.

semua orang tahu aku dah tiada parents kan? tapi tiada orang pun tahu yang aku ada satu keluarga yang sangat cantik?


you know, aku selalu complained everything. aku selalu salahkan takdir. aku selalu tanya kenapa aku yang mesti kena semua ni? kenapa mesti aku? tapi aku baru lihat yang semua ni berlaku sebab ia nak mengajar aku yang hidup ni sebenarnya sangat cantik. kenapa?

baru baru ni, aku dah dapat result exam. keciwa? ya mungkin. tapi mereka tak rasa macam tu. they give me all the strength. aku mungkin sedih hampakan mereka tapi mereka tak rasa macam tu sebab they know itu yang terbaik. and itu semua tertulis kan? aku tersentuh bila kakak aku sms cakap "tahniah, belajar rajin rajin, nanti ade duit, aku belanja kau makan". could you see how beautiful is that? aku tak mintak semua itu. patutnya aku yang mintak ampun sebab kecewakan mereka tapi they not. yes, kami hidup susah tapi semua ni buat aku rasa hidup ni terlalu cantik. kadang kadang aku rasa sedih. masa basuh baju pun rasa nak nangis bila kenangkan ape aku dah buat selama ni. keluarga aku itu terlalu baik, terlalu halus sementara aku ,terlalu hodoh dan terlalu kasar. and aku bersyukur sebab aku masih tak terlalu lambat untuk sedar semua ini.

Ya Allah, terima kasih semuanya ! terima kaseh ! aku tak patut salahkan Kau Ya Allah sebaliknya aku harus bersyukur kerana kau telah mengatur semuanya dengan terlalu cantik. & terlalu indah. Terima Kaseh.

1 comment: