Friday, April 8, 2011

.eveningmare.

aku baru bangun tido.baruu je.sepuluh minit yang lepas,aku tengah tido and aku bermimpi.mimpi tu mimpi sedih and tetibe rasa malu nak cerita.haha.tapi korang jangan menyesal pulak eh sebab disebabkan mimpi ni mimpi waktu petang,elemen karut marut dan tahyul tu ade la termasuk sekali dalam mimpi ni.

aku mimpi aku bace news kat internet yang Perlis dah kene tsunami.teruk sangat.then tetibe aku dah ade kat Perlis.(ni lah elemen karut yang aku cakap tu). tapi aku tak sure what reasons aku mesti ade kat perlis padahal aku belajar kat kedah? ok sambung cerita.then, ramai gila orang lari sebab tsunami tengah gila gila attack perlis.saudara mara aku pun ade.tapi ceritanya pasal kawan kawan aku.semua ada kecuali dila dengan nadia.maria, mintak maaf, kau tak masuk dalam cite maybe mase ni kau tengah dating kot tuutttttt! haha.aku dengan cha terperasan yang dila dengan nadia takde tapi lepastu orang lain sedih sedih datang kat kitorang.aku dapat rasa then aku dengan kawan lelaki aku berlari sebab kitorang rasa ada yang tak kena.rupanya nadia dah meninggal sebab hanyut.baru je meninggal.ramai orang tengok and aku datang, aku nangis gila gila.aku pelik asal aku sorang yang gila menangis.kememe betol.pastu aku lari balik sebab aku tak sanggup tengok and aku bagitau wawa dengan cha.tapi dalam mimpi ni cha senyap je.macam lari dengan realiti jee?haha.lagi satu muka cha ni kejap berubah jadi muka nadia.konpius aku.aku pulak terlupa yang kawan lelaki aku tertinggal masa tengok nadia tadi so aku pun amek nasi letak lauk ayam sebab nak bagi die makan.kesian die. masa aku sampai kat tempat kejadian,dah tak ade orang kat situ tapi kat lorong lorong ade orang ramai gila.then ade orang abang ni tanya aku ok ke tak? aku cakap la aku ok padahal baru lepas nanges gila gila.aku tanya mana kawan aku dengan arwah nadia? cess tetibe seram dengar arwah nadia haha.pastu die cakap kat umah mayat.aku pun berlari la kat umah mayat tu.tapi sebelom tu aku terserempak dengan satu group ni dorang lengkap pakai baju kurung maybe la nak bagi condolesence kat arwah tadi tapi aku perasan salah sorang dari dorang adelah dila.aik sejak bila kau tukar geng dila oi? kuang ajaq betol.senyap senyap je tukaq geng(apehal aku tetibe cakap kedah macam dila ni).haha. pastu aku blah la tapi cerita dah kene potong sebab aku dah tersedar ke alam dunia.mesti korang depressed kan? haha sabarrr jelah.


aku rasa hidup sangat dalam mimpi ni.yelah plot cerita pun kat laluan sungai kau.kata tsunami haruslah plot ala ala nature kan? haha.tapi logik jugak nadia ni meninggal sebab aku pikir nadia ni ade sakit belakang pastu mase tsunami kan sejuk pastu die meninggal.amacam? haha.tapi yang tak logik nye cha siap muka mintak penampor relax je.siap buat assignment lagi nak hanta esok kau.aku je beriya teresak esak menangis.haha geli.bangun tido pun harus ade air mata.apakah? mungkinkah kita ditakdirkan bersama nadia? haha geli lagi sekali. aku siap tepon nadia tanya die ok ke tak? baik kan aku? nadia cepat terharu and bersetuju nak teman aku makan aiskrim malam ni T.T

aku dah hitung kira balik ape kejadahnya mimpi aku tadi.first, aku tak sembahyang asar lagi yelah mase tido tu pukul 3 kot what do you expect yawww? haha tulah balasan untuk aku.em lagi satu, biasenya kalau aku ade eveningmare ke nightmare ke bila aku bangun aku mesti ade orang nak cakap yang aku okay and itu cume mimpi.tapi tadi takde pun.aku je dok nangis sorang.ghebe betol.haih tibe rindu kat kawan lelaki aku tu kalau ade mesti baju kau basah sebab aku nangis kat kau.haha.eh apakah? kata aku nak gamble hidup sorang sorang? asarehe betol.sila lupakan.

amaran: mimpi ni hanya mainan tido and tak ade kene mengena dengan hyang hidop atau yang sudah tiada.haha


so moral of the story,jangan nak tinggal solat ye adik adik.haha.aku pun baru je solat ni haaa rasa lega sikit.tapi aku masih tak paham la mimpi tadi,sakit kepala aku pikir.dah la nak basuh baju la macam ni.esok ade kok hee.bye korunkkkkkkk(gegaya cek epal).


p/s:nadia, i lap u.geli selama lamanya.haha:)

4 comments: