Friday, March 26, 2010

Jika Kau Disini, Aku Tenang.

            Entry ini adalah entry dedikasi untuk kesayangan saya yang telah kembali menemui Illahi.Amin.



Rasa ini kembali menyelubungi aku.setiap masa aku rasa tidak tentu.kebelakangan ni, rasa semua tak kena.semua nak marah-marah.nak mintak maaf kat kawan-kawan yang selalu kena marah dengan aku.sejak akhir-akhir ini korang mesti bengang dan malas nak melayan kerenah aku ni kan.tak patut.sekarang,dah tak ada masa untuk cakap entahlah sebab nanti semua perkara tak selesai.sekarang ni banyak yang kena pikir sampai hati sakit pun buat-buat tak layan at the end,sendiri rasa macam nak gila.selalu perasan yang kawan-kawan tak ambil berat sedangkan diorang ok je,selalu rasa nak sendiri tapi bila sendiri menangis macam tak sedar diri.sekarang ni selalu cengeng,tak macho lansung.sekarang ni selalu rasa lain,buat ape semua tak kena.exam dah nak dekat tapi tak pernah pikir pun.macam mana nak berjaya.tapi kalau ingat ape tujuan datang sini,baru rasa insaf kejap.kena ingat cakap kakak,abang.kena ingat ape pengorbanan yang diorang dah buat.kena ingat abang pernah makan nasi dengan kuah magi demi nak berjimat dapat bagi aku duit.kene ingat kakak selalu bergaduh sesama sendiri semata-mata nak tolong aku.kene ingat apa yang pak-cik mak-cik dah buat kat aku,kakak dan abang.kena ingat Allah,sebab kalau tak ada sapa nak tolong nanti Allah akan sentiasa ada.tapi hati ni selalu pergi tempat lain.selalu nak tinggal dalam kenangan.hari ini dah tak sama macam semalam.semua dah lain jadi kena berubah.tapi perubahan bukan satu benda yang senang.selalu nak rasa bahagia walaupun bertimpa-timpa dugaan datang tapi tak apa Allah tu ,masih sayang kan?sekarang emosi selalu tak stabil.suka tengok kawan-kawan bahagia walaupun diri derita.tak apa bahagia itu masih ada kan?kakak abang masih ada.itulah bahagia aku.kena selalu ingat jangan nak jadi macam orang lain,kena ukur baju di badan sendiri.jangan ikut orang,jangan dengar cakap orang nanti kita susah kita yang rasa bukan orang lain kan?kalau mak,nenek,ayah,atuk dengan syakira ada,mesti rasa bahagia lagi.sekarang kalau ada masalah,tak boleh nak ngadu kat emak dah.kalau dah habes exam tengok orang sume telifon mak bagitau exam ok ke x,aku telifon kakak,dengar masalah kakak,abang sume.tak dapat nak cakap exam hari ni boleh buat ke tak.tak dapat.selalu tengok orang lain lambai-lambai tangan dekat stesyen bas.tapi aku tak ada orang nak lambai tangan.bila dah naik bas text angah dengan ain cakap dah naik bus then diorang reply,elok-elok ye.mesej tu simpan dalam handphone sampai bila-bila sebab kalau rindu boleh baca mesej diorang.biar mesej awek terpadam, asalkan jangan mesej diorang nanti nanges.sekarang kalau ada masalah tak boleh nak cakap kat emak.rindu dulu masa sebelum mak gi keje kilang,kalau nak naik bas mesti cium dekat pipi dulu nati malam mak dah balik keja aku dah tido.rindu dekat ayah sebab ayah selalu marah emak semata-mata nak menangkan kami adik beradik.rindu dekat nenek sebab tak dapat tidur sebantal lagi dengan nenek,dulu sampai form 3 pun tido dengan nenek lagi sebab nenek selalu terjaga malam so tak ada rasa takut sangat.rindu dekat atuk sebab atuk selalu bawak balik barang mainan untuk aku sebab orang cina selalu buang barang mainan yang elok.atuk ambil then bagi kat aku.seronok walalupun dapat yang orang punya.rindu nak dengar syakirah membebel pastu makan mangga kat pangkin depan rumah.tapi,semua tu kenangan.selalu aku doa supaya tuhan bagi aku mimpi jumpa dengan diorang sekali..aku nak cakap yang aku selalu doakan diorang,selalu rindu diorang.kalau diorang ada,tak kan lah aku jadi tak menentu macam ni.orang lain selalu tengok aku kecil tapi tak apa suatu hari nanti insyaallah diorang tak akan pandang aku rendah lagi.hari tu pergi jusco,sedih tengok orang lain beli barang banyak,kami tak beli apa-apa pun sebab kami tak punya apa-apa.kakak dengan abang selalu bersyukur dengan apa yang mereka ada tapi aku selalu leka,selalu nak ikut orang,tak pernah nak berpuas hati dengan apa yang ada depan mata.sekarang rasa menyesal tapi aku tak pernah mengeluh dengan takdir ini, bahkan aku sentiasa jadikan ia satu dorongan untuk aku berjaya.korang jangan rasa kesian dekat aku tau sebab ada lagi orang yang terima nasib lagi teruk dari aku.bersyukur ye dengan apa yang korang ada.aku mungkin tak ada mereka,tapi aku ada memori dengan mereka.aku baik-baik saje.;))


No comments:

Post a Comment