Thursday, December 3, 2009

KAMI.KAWAN.CINTA.SEJATI-kenangan SMK TTJ 2006-2007

"Apa erti kawan ?

Jika tidak suka menolong .
Apa erti kawan ?
Jika asyik bermasam muka .
Apa erti kawan ?
Jika kejujurannya dipertikaikan .
Apa erti kawan ?
Jika tiada rasa sayang .
Apa erti kawan ?
Jika tiada belas kasihan .
Apa erti kawan ?
Jika kebaikan tidak dinilai .
Apa erti kawan ?
Jika diri tiada teman ....
Kawan yang mulia ,
Kawan yang sebenar,
Kawan yang abadi..
ILMU
ialah kawan yang sejati !
Di manakah letaknya
kejujuran,
Apakah sebenarnya erti
pengorbanan,
Antara kuasa, cinta,
nafsu dan keinsanan.
Meskipun pelbagai kesengsaraan
menimpa hidupmu
walaupun kesakitan dan keperitan menjadi
bebanan
tabahkan hatimu
harungi lautan ini
demi matlamat yang kau gapaikan
bumi neraka pernah kau lalui
bagai mimpi ngeri bagimu
bangunlah kawanku..bangun...
sebagai jasad yang berdiri di bumi bertuah ini
bendunglah segala gejala sosial
menjadi yang hebat..walaupun tidak sehebat
mahadzir
agar jasadmu tergolong dalam yang dicucuri
rahmat...."

saat ni aku tengah teringat kenangan bersama kawan2 kat smkttj dulu..kawan2 yang gempak n my bestfriend eva!!! heyyy da lame sungguh kami x berjumpe maklumlahh semua jauh..ade kat kelantan,aku kat kedah,ade kat kl,kat sremban,shah alam n lain2 lagi.rinduunye x teertahan.kawan,sajak tadi aku tujukan buat korang sume so that korang akan sentiase ingaT kat aku al the times macam dulu kenangan KITE akan sentiase mekar di fikiran masing2..ouhhhhhhhhhh rindunye kat kalian sume,yang membuat aku gile di sekolah,yang sudi mendengar cerite duka ku semase di rumah pakcik ku,yang sentiase akan tunggu aku untuk makan  bersame kat kantin,yang selalu ajak aku mengorat budak2 sekolah,yang selalu  back up aku mase aku kena kacau dulu.. kalian memang kawan aku smpai mati tau!!walau suatu hari nanti kalian tidak lagi mengenal siapa ROSDY RAHMAN, tapi aku akan tetap mengenang kalian...ouh sangat sayu bukan???okayy mari saya kenalkan siape kawan saye yg bertakhta di hati ini hahaahah....

                                                                   MY BESTIES~~~


EDDY

MY FEBERETTTT LAH


SAIEDA

MY SAYANGGGGSSSS


MARNIE

THE CLASS REP


PAAN

THE USTAZ


ALIMIN

THE DRIVER


JOE

MR SHAHIRAH


ADIN

MY LOVELY AISHAH
&
OMAR THE RAPPERZZ YO!!

mereka sume da besar kan??wahh sume da bergaya..kawan,saya sayang anda sume okkay!!!!!!!!!!!!

"alfie"

3 comments:

  1. ak rindu korng...korng xprnh kecik ati dgn ak walopun kdg2 ak ni cm sengal skit!heheee....
    sayang sgt korng!t ade mse kite reunion!

    ReplyDelete
  2. okay sayang i miss u 2 3 4 hhahahaha

    ReplyDelete