Wednesday, January 6, 2010

"separuh jiwaku pergi"




 kesedihan (entry before this) masih lagi terasa..entah;;dah jangan difikirkan lagi~
cerita baru; dengarnya kakak saya akan bertunang dengan jejaka pilihan hatinya bulan 3 ini.mungkin waktu cuti sekolah.dan dengarnya dia juga akan melansungkan perkahwinan pada cuti bulan 6 plak;;mase begitu cepat berlalu sehingga saya x sedar bahawa saya akan kehilangan seorang lagi insan yang tersayang.bukan hilang apepun tapi yelahh anda pun paham kalau die dah berkahwin,tanggungjawabnye bukan lagi pada saya tapi suaminya akan menjadi priority utama kan3??begitulah hidup,kita x akan memiliki sesuatu selamanya lambat laun pasti dia akan pergi.bagi anda yang x tahu,saya ada 4 orang adik beradik.abang dan 2 orang kakak.abang say masih lagi single manakala kakak saya seorang dah mempunyai 2 pujaan hati dan orang yang saya ceritakan tadi adalah kakak saya yang terakhir.lihatlah?kalau dia kahwin siapa akan jage saya??abang saya?uhhhmm sampai bila?makcik saya pernah cakap anak lelaki ni x berguna sangat,manakala anak perempuan yang akan menjaga parents mereka.saya x pasti degna kenyataan ini tapi jika di fikir2 ade betulnya.jarang kan kita nampak anak lelaki yang akan menjag emak n bapak mereka bila diorang dah tua,dah kurang upaya kan??so anak perempuan jugak yang akan jaga.okayy back to our story,,saya seriously sedih koz lepas nie saya akan merasa banyak perubahan besar.

1. kalau raya terutamanya aidiladha,saya pasti akan raya seorang diri sengan rumah kampung say.abang x balik koz cuti pendek,kakak2 saya pasti akan beraya di rumah mertua jadi tinggallah saya seorang diri.x dapat dibayangkan bila anda seorang diri akan mengemas rumah di pagi raya sambil mendengar takbir bergema.dan saya akan menziarah tanah perkuburan seorang diri..ohh.........................................

2. kalau saya cuti,saya akan balik kampung jadi saya akan tinggal seorang diri di kampung tanpa adik beradik.walaupun mak long saya ada di sebelah rumah tapi pernah anda merasa tinggal di rumah kampung seorang diri tanpa ada sesiapa menemani??tidaK;;maaf emosi sekejapp;;

saya mesti akan sendiri selepas ini yelah pasti tiada lagi suara yang akan menyuruh saya mengambil kelapa,serai,dan macam2 lagi untuk buat rendang pada waktu raya...

buat SITI NOR AIN RAHMAN,sila jaga diri anda elok2,jaga suami anda yea.selamat bertunang dan selamat melangkah ke alam baru bersama insan tersayanggg,,saya akan rindu anda selamanyacwalaupuan anda selalu marah saya di rumah kerna malas;;terima kaseh!!!!


p/s:kakak saya x tahu saya ade blog,kalau die bace mesti die akan nangis kerana saya x pernah luah perasaan saya depan die;;

No comments:

Post a Comment