Friday, January 8, 2010

(T.T)hidup bukan untuk menangis!

kita dilahirkan di muka bumi ni bukan untuk menangis dan bukan untuk merintih bahkan setiap apa yang berlaku pada kite janganlah kita cepat melatah sebaliknya terus kuat dan bersabar di atas dugaannya.sabar...semua orang boleh mengatakan untuk bersabar tapi pabila mereka di tempat kite adakah mereka layak untuk bersabar??cakap x semudah untuk kita lakukan.huh..minggu ni saya terlalu banyak dugaan yang diberi oleh Allah mungkin niatNya untuk memberi kesabaran kepada saya tetapi saya mudah jatuh,mudah melatah dan ini membuatkan hidup saya x keruan.tangis,itulah perasaan saya ketika ini.terlalu perit untuk dihadapi semua tapi tapi demi kehendakNya,saya teruskan jua;;


masalah 1;family problem.saya rasa x keterlaluan disini kalau saya ingin menceritakan apa yang sedang saya lalui sekarang.ini bukanlah dugaan yang pertama saya terima melibatkan masalah keluarga tetapi dah beribu-ribu kali masalah ini berlaku.biar orang cakap saya kurang ajar,biadap,tak mengenang budi..tapi saya x kisah kerana apa yang saya lakukan untuk mempertahankan hak saya,hak yang telah lama pergi semenjak saya kehilangan kedua orang tua saya.mereka suka untuk melakukan ape saje,mereka suka untuk memijak-mijak saya,abang saya,kakak2 saya,kami...tapi kami x pernah lakukan ape2 yang teruk seperti yang mereka sangkakan.hei!tolong pergi dari hidup kami,kami x perlukan kau lagi,kami boleh hidup tanpa kau!tolong!tolong tinggalkan kami disini,kami x perlukan kau unutk mengajar kami.kau tahu x,dari kecil,kau selalu menyusahkan hidup kami,kau selalu memporak perandakan keluarga kami,please!berambuslah kau!!!apa lagi yang ingin kau lakukan pada kami kali ini ha???x cukupkah ape yang dah kau lakukan hari ni??tolong jangan kacau kami lagi..Allah itu maha kuasa,kau tunggu ini hari kau,tapi esok lusa kau x kan tahu lagi.aku x berniat untuk membenci kau tapi kau yang buat aku untuk selalu membenci kau!kau sangat menjengkelkan.andai aku berkuase ingin sekali aku cabut semua deria kau biar kau derita dari kami!tapi aku x boleh,dan aku hanya mampu memandang kau menyakiti kami sekeluarga..tapi jagan cabar aku untuk melakukan semua yang kau x pernah jangka.terima kaseh semua mak cik dan pakcik saya yang sungguh menyakitkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


masalah 2;cinta.cinta x pernah menyakitkan tetapi cinta itu mampu membunuh kita.saya kini sudah buntu,cinta,kau pergilah jauh2!!!pergi kau dari sini!jangan kau dekati aku lagi..aku x ingin kau cinta!!!aku x ingin!tapi aku x boleh menolak kau setiap kali kau mengetuk pintu hati aku.cinta,maafkan aku andai aku x bisa untuk membahagiakan kau.cinta,maafkan aku andai aku bukan untukmu,maafkan aku andai aku selalu menyakitimu,aku ingin tidur..dan aku x ingin bangun lagi supaya aku boleh pergi tanpa cinta.cinta.bersabarlah,serahkan ini semua kepadanya!;;


masalah 3;kekurangan.saya adalah seorang hamba yang penuh kekurangan.anda juga,kita semua seorang hamba yang serba kekurangan tapi kurangnye saya kerana saya x pernah diberi mase untuk mengecapi kebahagiaan.mungkin saya x layak untuk hidup senang,ya mungkin.biarlah!;;


saya sekarang berada dalam keadaan yang kurang baik.maaf semua andai perlakuan saya agak tidak menyenangkan anda dikala ini.terima kaseh;;


No comments:

Post a Comment